Man får det inte roligare än vad man gör sig.

Orakad

Men nyduschad

I nytvättade kläder

Inomhus

Vid datorskärm

Trots superhärligt väder


Väntar på

En klarsignal

Från dom på IBM

Så att jag

Så snart kan dra

I väg i från mitt hem


Jag har

Ring och tjatat

Men utan resultat

Troligtvis

Bemannas

Dom av nåt vikariat


Förmiddagen

Tickar

Nu sakta mot sitt slut

Och jag

Jag tvingas fatta

Ett småtråkigt beslut


Onsdag

Får bli bulldag

För mina fem kamrater

På Phadia

I Uppsala

Vi ses i morrn, krabater!



Detta mail fick vi till vår gemensama inbox igår. Om man läser varje rad för sig blir det ett riktigt bra rim.
Han är rolig den där "BullBengt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0