Underbara helg.

I fredags så lyxa jag och David till det med Mojitos (Herre Gud va gott det är) och Tacotallrik. Mumms.
Vi började kolla på en film jag så snällt fått av en kollega. "Svart katt, vit katt" heter den, men jag hade inte tålamod nog att sitta still så jag flög omkring i lägenheten och fixa inför lördagen.

För på lördagen gick vi upp klockan tidigt, närmare bestämmt 06.00, för att ta tåget till huvudstaden klockan 07:09.
Väl framme i sthlm vandrade vi i det sjukt fina vädret till Slussen för att där köpa frukost på McDonalds.
Klockan 09:03 satt vi på bussen som tog oss till älskade Malma.
Vi kunde inte ha valt en bättre dag att åka dit. Vädret var vackrare än aldrig förr.
På Malma tog vi oss ett dopp i det (även om det inte kändes så först) 23 grader varma vattnet, underbart!!

    

Sen gjorde vi iordning matsäck för att bege oss ut på sjön.
Vi tog en av rodbåtarna, Och eftersom jag är den tuffa i vårat förhållande så var det även jag som rodde båten tills jag hade blåsor i händerna. =)
David fick ro hem!!

 


Vid 17 tiden tog vi bussen in till stan igen och tog in på hotell Riddargatan (stammis där vid detta laget.)

söndagen tog vi sovmorgon och åt under en lång tid en god och stadig hotellfrukost. Sen begav vi oss ut på en lååång promenad runt Djurården. Det var lika vackert väder även denna dag.

17:05 tog vi Swebuss hem till fina Uppsala och vår älskade lägenhet. 
Blandade varsin Mojito och njöt av söndagskvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0